پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2862
-
الف
+

جشنواره «چهل چراغ» در شب عید قربان افتتاح و از داود میرباقری تجلیل شد

نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» شامگاه ۲۱ شهریورماه همزمان با شب عید قربان شروع به کار کرد شد.

نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» شامگاه 21 شهریورماه همزمان با شب عید قربان شروع به کار کرد.

آیین افتتاح نخستین جشنواره «چهل چراغ» 21 شهریورماه همزمان با شب عید قربان با حضور چهره‌هایی چون مجیدمجیدی، مهدی چمران، احمدرضا درویش، داود میرباقری، رضا کیانیان، علیرضا رضاداد، عبدالله اسکندری، علیرضا تابش، فخرالدین صدیق شریف، فرید فرخنده کیش، حجت الاسلام میرلوحی، سلیم غفوری، سیمون سیمونیان و... در تالار کوثر واقع در تهران برگزار شد.

حسین یاری، نخستین سخنگوی این جشنواره گفت: جشنواره فیلم و عکس «چهل چراغ» بیان ارادت و تعظیم هنرمندان ایرانی بر آستان آسمانی امام حسین (ع) و یاران بزرگوار حضرت است.

این بازیگر افزود: در زمانه‌ای زندگی می کنیم که فرهنگ حسینی و فرهنگ عاشورا و به تبع آن سنت اربعین سالار شهیدان چراغ راه زندگی انسان و تعریف و تعبیر صحیح انسانیت است.

یاری در ادامه توضیح داد: در نخستین دوره از برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری بیش از دو هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که مجموع این آثار در 13 بخش مورد ارزیابی قرار گرفت. علاوه بر فیلم های مورد ارزیابی در این رویداد فرهنگی، شش هزار اثر عاشورایی در قالب‌ عکس به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 304 اثر به بخش مسابقه این رویداد بزرگ فرهنگی هنری راه پیدا کرد.

در این مراسم همچنین از داود میرباقری کارگردان سینما و تلویزیون و سازنده سریال «مختارنامه» تقدیر به عمل آمد.

میرباقری در این مراسم گفت: این جشنواره به اتکای عشق به امام حسین (ع) شکل گرفته و از حمایت هیچ نهاد دولتی برخوردار بوده است. این جشنواره محفلی برای جمع شدن اندیشه هنرمندانی است که عاشق سالار شهیدان هستند. من همواره بر این باور بوده و هستم که هر انسانی قدم در راه عزت و آزادگی حسین (ع) بردارد و در راه نشر محتوای نهضت عاشورا تلاش کند، بدون پاداش نخواهد بود.

وی اذعان داشت: من به نهضت عاشورا و به عظمت و بزرگی و اعجاز این حرکت الهی بسیار می‌اندیشم. انس و الفت با تفکر عاشورایی در بسیاری از کارهایی که انجام داده‌ام تاثیر مستقیم و غیر مستقیم داشته است و امیدوارم این احساس همواره در من بجوشد و زنده بماند تا مکاشفات عاشورایی‌ام ادامه داشته باشد.

در این مراسم همچنین برگزیدگان جشنواره «چهل چراغ» در بخش‌های عکس (آماتور، تک عکس حرفه‌ای و مجموعه عکس حرفه‌ای)، پوستر، فیلمنامه (فیلمنامه کوتاه و بلند) و فیلم موبایلی معرفی شدند.

ح ی / ح ی

نظر شما
ارسال نظر